Specjalista ds. księgowości i kadr
I. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe –preferowany kierunek: ekonomia, finanse i rachunkowość,
2) znajomość następujących aktów prawnych:
· ustawa o finansach publicznych oraz rozporządzeń wykonawczych do ustawy
· ustawa o rachunkowości,
· ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych,
· ustawa o podatku od towarów i usług,
· ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych,
· ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
· ustawa o pracownikach samorządowych,
· ustawa kodeks pracy,
· ustawa o samorządzie powiatowym,
· znajomość przepisów prawa w zakresie rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości finansowej,
· znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej w zakresie księgowości budżetowej,
3) znajomość programu MIKROBIT,
4) znajomość systemu BESTIA,
5) znajomość programu Płatnik,
6) nieposzlakowana opinia,
7) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
9) obywatelstwo polskie,
10) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
II. Wymagania dodatkowe:
1) wysoka kultura osobista,
2) zdolność do kreatywnego myślenia, zaangażowanie, dokładność, przedsiębiorczość, komunikatywność, sumienność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, zdolności organizacyjne, odporność na stres,
3) doświadczenie w pracy w księgowości w jednostkach samorządowych minimum 6 miesięcy,
4) biegła umiejętność obsługi programów komputerowych w środowisku Windows i pakietu Office.
III. Zakres obowiązków:
1) Prowadzenie spraw z zakresu księgowości budżetowej, w szczególności:
· prowadzenie księgowości budżetowej zgodnie z wymogami zakładowego planu kont w zakresie dochodów i wydatków jednostki,
· dekretowanie dowodów księgowych,
· prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie dochodów i wydatków, kontrola realizacji, prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
· uzgadnianie prawidłowości zapisów na kontach,
· sprawdzanie rachunków i faktur pod względem kompletności i zgodności z założeniami przyjętymi do budżetu,
· bieżące przygotowywanie dokumentów finansowych do zapłaty,
· prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie wydatków i dochodów budżetu państwa realizowanych przez powiat oraz terminowe przekazywanie należnych dochodów,
· dekretowanie wyciągów bankowych z rachunku jednostki,
· sporządzanie zestawień obrotów i sald, analiza i kontrola kont analitycznych,
· wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Dyrektora i Głównego Księgowego.
2) Prowadzenie spraw z zakresu obsługi kadr, w szczególności:
· prowadzenie akt osobowych pracowników,
· przygotowywanie: dokumentacji kadrowej i urlopowej, prowadzenie ewidencji czasu pracy, wystawianie zaświadczeń, itp.
· sporządzanie i rozliczanie list płac, przygotowanie danych do przelewów wprowadzanie i aktualizowanie danych w systemie kadrowo-płacowym w programie MIKROBIT, Płatnik, itp.
· sporządzanie raportów do ZUS w programie Płatnik,
· sporządzanie deklaracji PIT-11, przekazywanie deklaracji PIT-11 do urzędów skarbowych w formie elektronicznej(e-Deklaracje) oraz sporządzanie i przekazywanie informacji PIT-11 do podatników (pracowników, zleceniobiorców),
· sporządzanie miesięcznej deklaracji PIT-4 oraz rocznych deklaracji zbiorczych PIT-4R,
· obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych pobranych od wynagrodzeń pracowników i innych świadczeń,
· terminowe składanie deklaracji PIT-4 i PIT-4R do urzędów skarbowych,
· sporządzanie i terminowe przekazywanie sprawozdań statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wymaganiami instytucji statystycznych.
IV. Wymagane dokumenty:
1) List motywacyjny i życiorys (CV),
2) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprawnienia i inne umiejętności,
3) oświadczenia kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
4) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
5) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie pracy na w/w stanowisku,
6) kserokopie świadectw pracy,
7) osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności winny złożyć kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność,
8) zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
9) informacja o osobie z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
V. Warunki pracy:
1) Miejsce świadczenia pracy: Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza „Promyk” w Janowie Lubelskim ul. Jana Pawła II 10, 23-300 Janów Lubelski
2) Wymiar czasu pracy: pełny etat.
3) Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce: Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Promyk” w Janowie Lubelskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
Jeżeli w jednostce wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia
o naborze, jest niższy niż 6%, pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, spełniającej wymagania i będącej w grupie 5 najlepszych kandydatów.
VI. Miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w sekretariacie Placówki Opiekuńczo-Wychowawcza „Promyk” w Janowie Lubelskim - ul. Jana Pawła II 10, 23-300 Janów Lubelski lub przesłać w terminie do dnia 19.09.2025 r. do godz. 1300 w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Promyk” w Janowie Lubelskim”.
Aplikacje, które wpłyną do Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Promyk” w Janowie Lubelskim po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Uwagi:
1) Dokumenty wytworzone na potrzeby zgłoszenia udziału w konkursie (list motywacyjny, CV, oświadczenia) powinny być własnoręcznie podpisane.
2) Kserokopie dokumentów kandydat potwierdza za zgodność z oryginałem poprzez umieszczenie na nich zwrotu:
„Za zgodność z oryginałem”, własnoręcznego podpisu i daty potwierdzenia.
3) Kandydat podczas rozmowy kwalifikacyjnej powinien posiadać dokument tożsamości.
4) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Placówce Opiekuńczo-Wychowawcze „Promyk” w Janowie Lubelskim.
Dodano do BIP dnia 08-09-2025 12:43:27